Sefa Çıracı - Usta İşi Cinayet Kumpanyası sözleri

  • -

Şu mikrofonu açtığımda emin ol ki tek amacım;
Alkış ya da nakit değil, politikayla akit yok.
Anlaşılmak istiyorum, öncelikle dinle beni,
Fikirlere saygı yoksa nefes alma çekil geri!
Mantığında ilerlemek gel gör bizi bak neyledi,
Prangalar hasteyledi, özgürlüğe kast!
Yunus Emre Divanına 18'im rasteyledi,
Hoşgörüydü tek görünen, kör olduğumu farkeyledim...
Deccal seni kavursun, bu sistem aynı; para!
Kapitalizm sade ayakkabım değil fikirleri kapsamakta,
Üzgünüm ki uykudasın, yara,
Kapanmaz bi hal aldı yüzündeki kara!
6 oklu muhalifler, ülkücüler, teröristler
Hepsi aynı teranede, kerhaneye imam ister,
İmameye boncuk olur, bürokrasim bana pisler,
Sonra çıkıp sorarsınız; niçin dolu bu hapisler?

Candan öte can biliriz, Nazım Hikmet Ran diliyiz
Karanlıkta tan yeliyiz, sen ucube san!
Ezilmişin bam teliyiz, saksağana dam değiliz
Akciğere çam bir de özgürlüğe zam!

Sattı imam, aldı haham, kaçtı papaz, olduk hicaz
Uyan biraz, geçti namaz, çıkart günah, ağla duvar
Saftı biraz, halka masal, tuzlu sevap, çölde arap
Dağda azad, düzde azap, indi kitap, sorma inan!
Görmediğine değil miydi ibadetin, inanman?
Daha ne kadar kör taklidi? Kızılderili dumanla anlaşırken
Susuyosun yangınlara zamanla
Görme, duyma, bilme, geçti, gitti, düştü Sivas tamam!
Dedikçe sen hiçbir zaman halk olamazsın,
Konuşmadın dinledin öyle, şimdi b*ka bastın!
Tabakhane işçisiyken insan gibi kokamazsın,
Onlar adam yakar ancak sen bi mumu yakamazsın!
Usta işi cinayet kumpanyası; yurdun yası hiç bitmez oldu
Normal artık sokağın kan kokması!
Vekilin hırsız olması, cinayetin kader olması;
15'inde öldürdünüz, teröristti yaftası!
Usta işi ticaret kumpanyası; yurdun aşı hiç yetmez oldu
Normal artık sokağın aç dolması!
İşçinin borcu tasması, işveren bakan yosması,
Hayvan eti, insan etinden pahalı, koymasın...
Reyhanlı savaş için oynanan bi kumar,
Roboski bi katliam beyni gömme kuma,
Gezi parkı onurum lan gönderin bi toma,
Felaketin bitmedi hiç son eserin Soma!
19'da Cemal değil, Reza'dır aslolan ki
Soma'yla işin olmaz, som altın bi duvar çek villana sen
Tarif etsin kızın şöyle böyle diye,
Bi çocuk bağırsın madene; babacım ölme diye!

Candan öte can biliriz, Nazım Hikmet Ran diliyiz
Karanlıkta tan yeliyiz, sen ucube san!
Ezilmişin bam teliyiz, saksağana dam değiliz
Akciğere çam bir de özgürlüğe zam!

İsterdim anlatmak başka bi şey bu devletin suçlarından
İşleseydim bahsederdim suçlarımdan...
İsterdim ana dilde özgürlüğü tartışmayan bi devletin
Mensubu olmak, faşisti durdurmak!
İsterdim siyasetin gönderdiği teröristle çatışmamak,
Emir veren subaylarla kapışmamak...
İsterdim hortumcu, rüşvetiyle iş bitiren
Daha fazla değer görmesin o büyük şairden...
İsterdim vekil değil emekçiler rahat etsin,
9yüz değil 9bin lirayla geçinsin...
İsterdim rektörler bileklerinin hakkıyla,
Bilim, sanat, gelişmeyle göreve atansınlar...
İsterdim içki değil, silahlanma yasak olsun,
24 yaş altına, üstüne tüm halkıma...
İsterdim doğru dürüst medya basın tarafsız,
Objektif düşünceyle halka sade haber veren...

Unutmayacağız ve Affetmeyeceğiz

Ethem , Abdullah,Ali İsmail,Mehmet,Ahmet Atakan ,Medeni ,Hasan Ferit Gedik,Berkin Elvan,Uğur Kurt , Mehmet İstif